Schválená memoranda mezi městem a provozovateli sdílených e-koloběžek (Bolt a Lime) zatím nejsou ctěna tak, jak bych si představoval. Největším problémem je špatné parkování. uživatelé koloběžky často nechávají na místech, kam nepatří. „Provozující společnosti je pak sice odvezou, ale většinou to není hned. To způsobuje problémy například lidem, kteří hůře vidí nebo vozíčkářům, kteří si koloběžky pohozené na chodníku hned nemusí všimnout. A pak stačí i malé zaškobrtnutí, které může způsobit nepříjemné zranění Dále se potýkáme s tím, že na koloběžkách jezdí mladiství a jezdí dokonce ve dvou. Pokud jde o společnost Bolt, ta se tomu snaží jít hodně napřed, a to jednak osvětovou kampaní. Připravují rovněž takové úpravy koloběžek, aby na jedné e-koloběžce nemohli jet dva jezdci. V plánu je i v určitých denních dobách, především ve večerních hodinách a o víkendech, test střízlivosti jezdců. Stále je ohledně sdílení e-koloběžek co zlepšovat. Sdílené koloběžky na druhé straně pomáhají ulehčovat dopravě ve městě. Koloběžka na stezce nebo na silnici je stále lepší, než auto, ve kterém jede jen jeden člověk. Jsem v kontaktu s Národní radou osob se zdravotním postižením ČR. Z regionálního pracoviště pro Jihočeský kraj mám aktuální zprávu, že problémem jsou povalené koloběžky (ale i „růžová“ kola) zasahující do chodníků, nepřiměřená rychlost, jízda na koloběžce pod vlivem alkoholu (to platí i pro kola). Zrakově postižený člověk s vodícím psem se při jeho venčení jednou setkal s problémem zamotání vodítka do zaparkovaných (zřejmě nevhodně) koloběžek. Někteří lidé na invalidním vozíku vnímají, že nejsou tak ohrožení, jelikož jejich „handicap“ je dostatečně viditelný. Nebezpečné to může být i pro starší lidi s omezeným pohybem (pohybují se o holi, nestačí rychle zareagovat).